lördag 28 juni 2014

Snabba vändningar!!!

Nu ska jag berätta något jätteroligt! Vilka snabba vändningar man kan få vara med om. Det gäller att hänga med när tåget går liksom. I onsdags mötte jag och Johan upp kompisarna, Mahlin, Mats och Ulla på XXL i Jönköping. Det var dags att köpa oss varsin cykel. Har man utmanat kompisar att delta i Tjejvättern 2015 och utmaningen är antagen så måste man ju smida medan järnet är varmt liksom. Nya cyklar inhandlades till oss alla tre. Cykelbyxor med vadderad rumpdel och handskar mm fick följa med hem också. Vi var så fnittriga och pirriga och känslan av galenskap kom upp i huvudet både en och två gånger. Jag trodde vi skulle köpa likadana cyklar, vi tre tjejer, men det blev olika för oss alla tre. Snygga hybridcyklar blev det i alla fall och glada i hågen var vi när vi åkte hem igen. Vi fick hjälp av en jättetrevlig och kunnig kille på XXL. Han tyckte nog att vi var helt galna, men det bjöd vi på.

Ulla, Mahlin och jag = nya glada cykelägare!


Torsdagens arbetsdag kändes extra lång då jag bara ville hem och testa min nya cykel. Jag klädde mig efter konstens alla regler: hjälm, reflexväst, cykeljacka med fickor på ryggen och mina nyinköpta cykelbyxor och handskar. Jag fick med mig Johan ut på en runda på fem kilometer. Det var hur kul som helst. Vilken skillnad att cykla nu mot att trampa på min gamla tunga cykel. Jag var ordentligt svettig när jag kom hem, men riktigt nöjd och glad. Inte helt enkelt att hitta rätt växlar när man har fyra "spakar" att hålla ordning på. Träning ger färdighet! Tack Johan för hjälp, råd, stöd och support! Älskar dig!!! <3

Dressad till tänderna inför första turen!

Dubbelselfie!!!


Snart bär det iväg!

Kul med Runkeeper på telefonen
 så man ser hur långt man cyklar!

Igår när vi åkte till Prästaboda så fick cykeln hänga med också. Så kul att se MIN cykel på biltaket!



Det blev såklart en ny träningsrunda på kvällen. Jag gav mig ut på egen hand. Lite läskigt var det att köra på grusvägen först, men så lätt och kul det är att cykla! Är helt frälst redan! Det var tunga åsk/regnmoln på himlen. Jag kom ut på asfalterad väg och det började regna mer och mer. Helt ok tänkte jag. Man måste träna på att träna i dåligt väder också!!! Jag var ordentligt trött när jag gjorde ett depåstopp hos mamma och Leif i Gunnarshult. Då hade jag fått dra cykeln den sista kilometern i lång och dryg backe på grusväg. Det kändes lite hopplöst, men det var ju bara min andra träningsrunda. Det blir bättre med kondisen med tiden får vi väl tro!


Min andra runda har precis startat.

Depåstoppet hos mamma var det bästa på hela resan!!!


Min svettiga runda här på pränt!

Nu har vi fått en medlem till i vårt cykellag. Linda i Lessebo har också köpt cykel och ska hänga med oss på vår resa mot TV 6 juni 2015. Kul när vår galenskap sprider sig som ringar på vattnet. Hur många dvärgschnauzermattar kommer vi att vara på startlinjen??? Många hoppas jag!

Idag känner jag mig mörbultad i kroppen. Det känns att man har gjort något som kroppen inte är van vid. En härlig känsla trots allt!!!

Ska kanske ta en tur till idag. Kan nog inte låta bli!

Trevlig helg alla och lev väl tills vi hörs igen!!!
//Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar