lördag 1 september 2012

Tick tack, tick tack...

...vad tiden går! Nu har vi haft två hundar i en och en halv månad redan! Kan inte förstå att det kunde gå så bra och lätt att ta över en vuxen hund. Det var som att hon visste att hon skulle flytta. Att vi var hennes nya husse och matte från första stund. Hon är bara för underbar! Mattes lilla gosiga tjej. Nyfiken, pigg, supersöt, muskulös, smärt, smidig, snabb, gosig, morgonpigg! Älskar att vara ute och springa. Att få vara i skogen är det allra bästa och roligaste som finns. Hon springer och springer, fram och tillbaka, in och ut i skogen som ett jehu! Hon utstrålar sån glädje, lilla hjärtat! Vår förhoppning var ju att Saga skulle liva upp tillvaron för Ia lite grann. Ia är Sagas motsats. Hon är lite seg, trött, slö, morgontrött, men det funkar fint trots deras olikheter. Lite jobbigt på promenaderna dock. Saga har bråttom bråttom och Ia tar det lite piano. Det kräver lite tålamod av koppelföraren minst sagt... Tänker varje dag på hur tacksam jag är över att ha fått möjligheten att få ta hand om denna kärleksfulla hund! Nu när Saga har löpt har känslorna vaknat till liv för lilla kastrerade Ia. Hon uppvaktade Saga, svansarna gick som propellrar på båda två. De studsade runt, runt. Vet inte riktigt hur Ia tänkte, men hon ville gärna rida på Saga och Saga såg ut att undra lite... Med all rätt! :-) Haha! Tur att hon passade på att löpa nu så att allt sådant är avklarat tills vi ska till Strömsholm nästa helg.



ONSDAG 29/8-2012
Håller på att bli lite knäpp på alla dessa myggor just nu. Usch, alltså! Jag åkte ut förut i skogen med hundarna, men ack så fort vi fick springa till bilen igen. Höll på att bli totalt uppäten av de små äcklen. Att plocka svamp är en omöjlighet om man råkar glömma mygghatten. Tack o lov att det finns såna hattar säger jag bara. Man blir inte snyggare precis, men att ha myggor iiinandes i öronen, näsan och munnen får vem som helst att bli tokig tror jag!!! ;-)
Ja, jag sa ju det!!! Man blir inte snyggare precis...
LÖRDAG 1/9-2012
Hundarna och jag for in till stan förut idag för att köpa hundmat, väga hundarna och köpa en tidning till min mamma. Djurmagazinet fick sälja en påse med mat och hålla med våg. 6,8kg väger de båda två fortfarande. Det vägde de förr förra helgen också. Stabilt! Sedan fortsatte vi till Ica Maxi för att handla tidningen. Lämnade hundarna i bilen med öppna fönster och lite öppen baklucka och så skyndade jag mig för att handla tidningen. Utanför Maxi stod det en veterinär som kollade hundarnas tänder. Alldeles gratis. Jag fick ju lov att hämta hundarna och visa upp dom. Saga hade lätt till måttlig tandsten och Ia hade lite. Inte mycket att bråka om för Ias del... Så nästa vecka ringer veterinären o bokar en tid för tandsanering på Saga. Undersökningen som gjordes idag på plats kostar i normala fall 400 kronor så det var ju underbart att slippa den utgiften. Och jag som hade tänkt att ringa just den kliniken på måndag och boka tid för tandstenssanering på Saga. Allt löser sig!!! Vi fick två paket med dentastix med oss hem också + en leksak. Skoj!

Mamma sa förut att det är så bra nu för det finns inte så mycket mygg i skogen när man ska plocka svamp. Härligt! Glad i hågen gav jag mig iväg ut i det gröna sköna förut med korg och spår-attiraljer. Tänkte att det var så länge sedan Ia fick gå ett spår att det kunde vara lämpligt nu. Men fy ända in i ..... vad myggorna var elaka! Det blev varken spår eller svamp även om jag såg massor av svamp. De får stå kvar tills jag kommer förbi nästa gång med min tjusiga hatt... :)) Det var riktigt skojigt ändå att gå med hundarna idag. Ia blev riktigt tokbusig helt plötsligt!!! Kolla!!! :))

Ia får fnatt.

Mina fina små tjejer!!! <3<3


Lite potatis har vi plockat upp också idag. Men ajaj vad små de var. Vi sparar det mesta till nästa gång vi kommer. Väx potatis, väx!!! Ia ville vara med när vi jobbade i potatislandet...

Ia <3

Nästa vecka bär det alltså av mot Strömsholm och höstens stora Dvärgschnauzerträff. Ett 50-tal hundar med hussar och mattar kommer. Vi bor på vandrarhemmet och så hittar vi på en massa kul grejer tillsammans. Bl.a ska vi gå på studiebesök på Strömsholms djursjukhus. Där är vi ju ganska hemtama vid det här laget. Vi får väl se om Ia vill följa med in dit eller hur det blir. Hon har ju inte så mycket positiva minnen därifrån den lilla... :((

Nähä, det här duger inte! Nu ska det fixas lite middag till gubben och mig. Fläskfilégryta får det nog bli idag!!! ;)

Ha det fint alla fina där ute tills vi hörs igen!
Kram <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar