lördag 22 september 2012

Vår bästa tid är nu!!!

Igår hade jag födelsedag IGEN! Fattar inte att åren måste gå så in i norden fort. Jag brukar hävda, när folk frågar hur gammal jag är, att jag är "sjusju" år. Nu börjar detta bli något förvirrande då de i nästa mening frågar hur gamla mina barn är... Jonas fyller "sjusju" år nästa månad!!! Det är inte riktigt klokt! 27 år! Ok, jag får väl börja inse fakta att jag faktiskt är 47 nu. :((
Men det som är fantastiskt roligt och som gör att det känns som om vår bästa tid är nu är att jag ska bli farmor nästa år. Fatta!!!! Farmor! Tror jag smäller av, så roligt! Fick se en första glimt av den lilla bebben på en ultraljudsbild igår. Mina moderskänslor och ta-hand-om-känslor väcktes direkt. Farmor...!!! 
Johan fick sitt första barnbarn i april då Ebba föddes. Johan blir farfar i slutet av november och så är det dags för mig att kliva in i den riktiga vuxenvärlden då jag alltså blir farmor i mars/april nästa år. Vår bästa tid är nu! <3

Mitt barnbarn! <3
Igår hade jag en helt underbar födelsedag. Det började redan på jobbet med att min fina arbetskamrater uppvaktade med sång, blomster och gott fika! Så roligt! Sådan omtanke om mig gör mig tårögd. Känner mig så tacksam att jag har så härliga kompisar på jobbet. Vi är en liten enhet på bara fyra personer, men så bra vi har det tillsammans!!!
Så fin!!! <3
På kvällen kom mina nära och kära på lite middag. Mor, Leif, Johan, Pernilla, Simon, David, Lillan, P-O och så Johan och jag. Fick så fina presenter. Tidningsprenumeration, scarfs, klocka, örhängen, kläder, halssmycke. Ja, så fina presenter! Är helnöjd med allt! Tack! <3

Idag är Johan och hjälper Sara i Hindås med det sista innan deras hus ska visas för försäljning nästa vecka. Så fint hus de renoverat. Det kommer att gå fint att sälja det! Klicka på länken och kolla vilka fina bilder!!! :)) Sara och Christians hus.

Hundarna och jag tog oss världens skönaste sovmorgon. När Saga märkte att jag vaknat så kom hon och kröp intill och la sig "sked" med mig. Jag bara älskar denna fina hund som kommit in i våra liv! Hon ger oss så otroligt mycket kärlek. Hon älskar att bli ompysslad och kelad med! Åh, vilket mys!!!!!

Husse har kommit hem från jobbet!
 Njutningen är på topp hos båda!!!
Samtal och mys med husse! <3<3
Morgonrufsigt mys med matte! <3
När vi hade morgonmyst klart (om man nånsin kan känna sig klar med det...) kollade jag in på FB på telefonen. Får läsa om något hemskt som hänt en av medlemmarna i gruppen Dvärgschnauzer. Lilla Alfred har blivit attackerad på promenad med sin "mormor". Blivit illa biten av en stor hund. Hundföraren cyklade med hunden och den attackerade lilla Alfred. Jag blev så ledsen när jag läste detta att jag började gråta. Varför ska detta behöva hända??? Känner så med Sarah, Alfred och "mormor". Så chockerande för allihop! Hoppas Alfred klarar sig ur denna händelse utan några men. Kram till hela familjen från oss i Vimmerby! <3

Eftersom vädret inte är på topp idag så är inte hundarna så pigga på att hitta på saker. Morgonpromenaden sträckte sig ut på gräsmattan där först Saga satte ner ändan för att kissa. Då kunde Ia sätta sig på samma ställe och göra samma sak, Sedan var det bara att följa med in i stugvärmen igen. Haha! Den promenaden var allt som allt 45 meter. :)) När vi kom in igen så kastade sig Ia i sin bädd direkt. Saga avvaktade en liten stund. Sedan sökte stackars Saga lite värme i Ias bädd. Då skuttade Ia ur bädden med en förnärmad min. Såå nära är fortfarande inte ok. Det blir för tight! Men det roliga var att efter en stund när Ia hunnit samla sig så försökte hon lägga sig bredvid Saga i bädden, men hon fick inte till det så bra. Det blev för knöligt och trångt! Men att hon ens försökte är ett stort framsteg!!! Mina fina tjejer! Måste köpa en lite större sovplats så de kan få plats utan att behöva ligga på varandra. En BIA-bädd står på önskelistan! 

Vore ju fint om de kunde ligga i samma bädd!!!
Imorgon hoppas vi på kanonväder. Då ska vi ha Schnauzerpromenad ute vid Arla. Det var länge sedan vi var med, så det ska bli så roligt. Det blir första gången som Saga är med och träffar dessa promenadkompisar. Ska bli spännande att se hur hon tas emot av de andra. Går säkert jättebra! Vi har ju världens bästa och vänligaste ras om du frågar mig!! <3

Ia & Saga

Nu önskar jag er världens bästa helg! Regnkappa på kära vänner!!! :)

/Helen







2 kommentarer:

  1. Åh, så avundsjuk jag blev. Nu har du något helt underbart framför dig. Att bli farmor är bara helt enkelt toppen. En helt ny värld öppnar sig.
    Själv blev jag "nanmor" för tre år sedan och sedan kom lillebror året efter. Mamma är från england därav namnet på mig. Sam har själv hittat på det och det är en blandning av engelskans Nanny och svenskans farmor- ja det blir så klart nanmor.
    Ha nu en bra helg i ösregnet. Regnkappan är framme. Kram Ulla på Tångatorpet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt Ulla! Nanmor, så fint! <3 Kram <3

      Radera