söndag 10 juni 2012

Fotbolls EM, spårning och håltagning!

Söndag kväll igen! Som vanligt har vi tillbringat helgen på landet. Vi trivs så bra där. Lugnt och skönt, fågelkvitter, hunden kan gå ut och in som hon vill, nära till spårskog och massor att göra i trädgården. Ja, så är det ju när man har stor trädgård med mycket gräs, då går nästan hela helgen åt att se till att det är någorlunda iordning...tills man kommer nästa gång. Det mest ironiska är att trädgården är aldrig så fin som på söndagkvällen när man ska åka hem... När man kommer åter på fredagkvällen så är det risigt o vildvuxet igen. Men så är det när man inte kan bo där. Då har man ju bara helgerna på sig att fixa o dona. ;)


Mååånga gräshögar!!!
Nu har ju Fotbolls Em dragit igång och jag måste säga att det var riktigt roligt att Danmark vann igår över Holland. I uppsnacket inför matchen hörde man att Danmark skulle vara chanslösa mot Holland. Hm! Då är det extra roligt att de går och slår jätten Holland! Det var en kul och spännande match! Heja Danmark! Imorgon ska vi heja på Sverige! :))

Vi var ute idag på förmiddagen och la ett medellångt spår till Ia. Ojojojojoj säger jag bara! Jag blev jätterädd mitt inne i skogen då jag kom fram till ett område där vildsvinen varit och bökat runt som bara den. Men hallå! Så det såg ut! Och så var där en massa hålor så jag var jätterädd att det skulle komma fram ett svin och ta mig! Jag har stor respekt för dessa djur och jag är så ledsen att man ska behöva känna rädsla och otrygghet när man går i skogen. Vi har mycket svin på våra marker och jag önskar att det inte var så... :(( Jag är säkert mer rädd än jag behöver vara som vanligt, men det är inga roliga djur om man råkar komma emellan sugga och ungar. Hujedamej!!!
Just det! Spåret var det ju! Jo, Ia hittade alla pinnarna som vanligt, men hon var inte lika taggad som hon brukar vara. Hon vädrade svin och kändes inte alls inspirerad för uppgiften idag. En dålig dag helt enkelt, men huvudsaken var ju att hon lyckades ta spåret. På slutet hade jag lagt en liten burk med lite, lite kattmat i. Mumsfilibabba!!! :)

Husse och Ia sover middag!


Det är spikat med en ny träff för oss Dvärgschnauzervänner igen!!! Det ska bli så kul att träffas igen! Den här gången blir det i vackra Strömsholm. (vårt andra hem...) Kul att ha något att se fram emot! Många goa kompisar kommer vi att få träffa igen! Jag ska se om vi kan få till ett veterinärbesök på sjukhuset där när vi ändå ska dit! Vore ju toppen! :)) Ska prata med Ias veterinär den här veckan. Hoppas han jobbar när vi ska dit!!!

Johan sitter nu i skrivande stund på cykelsadeln. Den näst sista träningsrundan innan Vätternrundan avverkas ikväll. På lördag morgon kör han sin nionde Vätternrunda. Jag är djupt imponerad över bedriften! Själv sträcker jag mig till att ta tåg och buss till Motala för att hämta hem honom på lördag kväll. :-p

I fredags gjorde jag en sån där impulsgrej när jag var på stan. Jag klev in på Guldsmeden och frågade om de tog hål i öron. Jajemen! Så en kvart senare gick jag ut därifrån med blossande röda örsnibbar. Vad kul! Mina gamla igenväxta öronhål var inte mycket att ha, så nu har jag nya och fräscha! Tjoho, vad tjusigt! ;)) Det har hittills inte varit några problem med de nya hålen, hoppas det håller i sig!

Kolla!!!

Nähä! Det här duger inte! Nu måste det fixas lite här hemma också! 

Jag önskar er alla en skön vecka!
Kram!
/H


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar