onsdag 13 juni 2012

Pirr i magen...

Alltmedan Danmark förlorar sin match mot Portugal sitter jag och kollar på Dvärgschnauzergruppens träffsida. Nu har Flizas matte och husse (Anne-Lee och Åke) planerat för en ny Dvärgschnauzerträff. Den här gången ska vi träffas i vackra Strömsholm. Trots att det bara är en månad sedan vi hade vår allra första träff så har redan 30 personer anmält sig till nästa träff i september. Så roligt det ska bli! Gamla kompisar ska återses och nya vänner ska vi träffa! Jisses, det pirrar i magen av förväntan! Vi ska hämta upp en tjej och hennes hund i Norrköping på vägen dit. Kul det också!!!!

Här är en del av gänget på Vårgårdaträffen. <3

Det som står för dörren just nu är att Johan ska köra Vätternrundan. Jag har varit och köpt tåg/bussbiljett idag så jag och Ia kan åka upp till Motala och hämta hem honom på lördag. Det gick bra förra året att ha Ia med på tåget och bussen! Skönt att ha en liten hund! Att det ska gå bra för Johan vet jag. I år är det nionde rundan, så han kan köra på rutin vid det här laget. Jag är imponerad av bedriften!!!
Bild på "cykelnörden" Johan.
Bilden är från Cykelvasan.

På måndag är det ÄNTLIGEN dags för Ia att få komma till frissan. Ni som träffade henne för en månad sedan i Vårgårda kommer ihåg att hon var väldigt långhårig redan då. Det är inte mindre nu kan jag med sanning säga er... Önskar att det växte lite lugnare på henne. Blir så svårskött. Vi håller 12 veckor mellan trimningarna. 
Ia lurventuss med granntjejen Mimmi.
Ia vilar sig på promenaden. Det är bara att snällt vänta
tills hon har vilat färdigt!
Nu önskar jag alla en härlig fortsättning på kvällen!
/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar