torsdag 14 juni 2012

Sommar?



Jag undrar när sommaren ska göra sin entré i år? Tänker på de som nu har gått på semester nu eller ska påbörja semestern på måndag. Det är ju som förgjort med värme och sol... Hoppas, hoppas att det blir lite varmt och skönt till helgen i alla fall! Johan ska ju ut på cykeltur på lördag morgon. Han håller på att förbereda sig och cykeln nu. För hans del innebär det kolhydratladdning. Spagetti, spagetti och så lite spagetti till det! Cykeln tvättas och smörjs som bäst just i detta nu.

<3

Ia mår ju sisådär som alla vet. Nu tycker jag hon är inne i en lite sämre period igen. Hon orkar inte gå på några långa promenader oftast. Igår gick vi ca 50 meter sedan stannade hon. Då står hon stilla läänge och bara tittar. Sedan går hon 10 steg till och samma visa igen. :( Men idag på morgonen drog hon iväg med sin matte så jag höll på att komma försent till jobbet. Men jag följde ju såklart gladeligen efter henne! Härligt! På eftermiddagen drog hon iväg på samma promenad, men då tog hon slut på mitten nånstans. Hmm. Det blev till att sätta sig på närmsta bänk och vila och fundera ut hur vi skulle ta oss hem igen. Vi var väl bara en kilometer hemifrån, men att bära den lilla så långt är jobbigt! Det har jag gjort många gånger vid det här laget... Jag ringde efter Johan istället så fick vi skjuts hem sista biten. Suck. :(( Väntar den här veckan samtal från hennes veterinär. Får se vad han säger... Hade tänkt att besöka honom på sjukhuset i september när vi ändå är i Strömsholm på dvärgträffen, men kanske kan vi inte vänta så länge... :((
Sötaste Ia! <3

Imorgon blir det studentfirande för min brorson Sebastian. Härligt!

Trevlig kväll önskar jag er, mina vänner!!!
/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar