lördag 26 juli 2014

Triathlon mm

Vilken dag!!! Upp i ottan för att bege sig till Jönköping och SM i Triathlon. Vi lämnade hundarna hos min mamma och sedan gav vi oss av! Vi kom några minuter efter att starten gått i första delmomentet simning. Det såg lite roligt ut när alla simmade under bron (minns inte vad den heter...) Det ser nästan ut som om vattnet kokar när alla crawlar. Vi såg simmarna gå upp på land efter 1,9 km simning. Vissa piggare än andra. Där träffade vi Linda och Rickard också som vi hade en mycket trevlig dag tillsammans med!
Nästa moment var nio mil cykling. Beundrar verkligen bedriften att orka cykla så långt efter en simtur på nästan två kilometer. 

Inte nog med detta, utan efter cyklingen är det dags att springa 2,1 mil. Jag säger inget mer. Jag är stum av beundran över vad människor och människokroppen orkar med. Jag kämpar på med att orka ett par mil cykling... Den nivån lär jag ligga på ett tag känner jag! 
Efter fika på Wayne's coffee house så sa vi hej då till L och R och begav oss till XXL för att köpa grejer till min cykel. Det blev cykelskor, nya pedaler, väska till styret, strumpor, nya däck och Johan köpte sig en cykeldator med pulsmätare... Typ! Så spännande!!!
Snygga cykelskor fast lite läskig färg! 😜
Konstiga pedaler...
Snabba däck från Continental!!! 👍🚲
En väska till styret med plats gör fånen mm! 

En tur till Ikea där vi träffade L o R igen blev det. Ett par små inköp o lunch i restaurangen blev det innan hemfärd. Kul att L o R hängde med till Prästaboda en sväng också innan de åkte hem till sig!!! Kvällen har sedan ägnats till cykelfix och test om jag kan cykla med skor som sitter fast på pedalerna... 
Cykelverkstaden i Prästaboda
Tur man har en egen mekaniker! 

Testade lite ute på gräsmattan och hann inte mer än få fast högerfoten på pedalen förrän jag stod på näsan. Hjälp!!! Sedan var det lite skakigt innan jag fick till den rätta knycken liksom. En vurpa gör ingen sommar. Det lär komma fler. Imorgon tex. 😅 
Nu är vi trötta och hundarna glada att vi är samlade igen!
Godnatt! Imorgon är en annan dag!
// Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar