måndag 28 juli 2014

Turf-runda

Idag gick vi upp i ottan igen för att försöka komma iväg på en lite svalare cykeltur. Efter frukosten gav vi oss av. Helt underbart svalt och skönt i luften. Ett rådjur och en räv var vi farligt nära att kollidera med direkt. Gulp. Vi cyklade in till Vetlanda via Myresjö. Funkade fint med nya skorna och pedalerna. Börjar gilla hela upplevelsen med riktiga cykelskor. Svårt att förklara, men det är en häftig känsla! Johan är snäll och påminner mig när jag ska klicka ur vid korsningar osv. Han vill väl inte se och höra sin fru vurpa!!! Tack! :)
När vi kom in i Vetlanda slog jag på Turf-appen och vi började leta zoner som vi kunde erövra. Vi hittade en zon vid stationen, en zon på torget, en zon vid polishuset osv. När man hittar zonen måste man stanna där i ca en halv minut innan man kan köra vidare. Under den tiden laddas zonen upp så den blir ägd av mig. Den är min ända tills nästa turf-cyklist får för sig att ta den ifrån mig. Jag kan ta den tillbaka nästa gång jag kommer tillbaka. Vi hann med åtta zoner innan vi begav oss hem igen. Otroligt roligt hade vi när vi vimsade runt på olika platser i Vetlanda. Hihi. 3,4 mil blev det allt som allt och innan vi kom hem hade det hunnit bli ordentligt varmt. 

Två glada turfare! 

Så här ser det ut i Turf-appen. Kartan visar här Vetlanda. De gröna prickarna är de zoner som jag tagit idag. De röda prickarna är zoner man kan ta. 

Resten av dagen har vi mest slappat i skuggan under lönnen på gräsmattan. Så otroligt skön semester vi har!!! Bara älskar det här underbara vädret! Bara att njuta! 
Kvällen avslutar jag med ett glas vitt ute på verandan! 


Imorgon väntar ett nytt litet äventyr i Jönköping igen! :)

Lev väl och njut av det du har!!! <3
// Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar