onsdag 30 juli 2014

Värsta rundan!!! Jag fixade att cykla fem mil!!!

Idag har jag cyklat över fem mil. Hälften av det i regn och under stundom ösregn. Vi gick upp tidigt och gav oss iväg mot Sandsjöfors som vi sett ut på kartan redan igår kväll. 2,5 mil enkel resa. Hur svårt kan det va??? Nja, efter att inte ha sovit speciellt mycket på natten pga värmen så hade jag kanske inte min bästa dag. Men jag kämpade på. Johan hejade på som vanligt. Han langade energikaksbitar med jämna intervaller och sa åt mig att dricka när det blev nedförsbackar. Lätt att glömma sånt när man är trött. Jag kände klart att efter jag fått lite energi ut i blodet så gick det bättre... en liten stund... 
Johan blandar energidryck inför rundan. 

Vi stannade vid värdshuset i Sandsjöfors en liten stund. Jag skakade loss lite på benen och vi tog dagens selfie. Kände mig förhållandevis pigg så långt. 
Två glada cyklister. 

Hemvägen var allt annat än en nöjesresa. Regn och ösregn. Det blev efter ett tag kallt om armarna. Jag kroknade ordentligt sista milen. Men jag klarade det!!! Så stolt över mig själv!
En varm o skön dusch blev en ordentlig belöning. Sedan kände jag att all energi och kraft rann ur mig. Jag kände mig helt slut och färdig. Johan fixade så jag fick nåt i magen men det hjälpte tyvärr inte. Hela dagen har nu gått o jag känner mig fortfarande som ett... Ja, jag vet inte vad... Hoppas på en bättre dag imorgon. Måste se om jag kan stötta kroppens återhämtning med någon energiprodukt. Vet inte riktigt vad, men jag ska forska i det. INTE speciellt kul om det ska bli så här efter varje pass. Då ger jag nog upp!!! 
Nu är det dags att stänga de blå och sova en sväng!
Ha det fint!!!
// Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar