torsdag 12 juli 2012

Sommar, sol och väldigt snart semester!!!

Jo, men visst! Solen skiner idag och det är ganska skönt ute. Om man sitter i lä kan man riktigt njuta av solens värmande strålar. Fantastiskt! ;))

Det har hänt en hel del sedan jag senast satt här och delade mina tankar vid datorn. En underbar händelse var när Johans son Simon, sa JA (med tillägget "kanske" Jäkla busfrö!!!) till sin Sandra på Midsommarafton. Det hela begav sig i Djursdala kyrka. Vädret var toppen och alla strålade ikapp med brudparet!
Finaste!!! <3<3
Festen hölls i Vimmerby Folkets Park dit brudparet blev körda i en fin Cadillac-59 cabriolet. Det var först lite mingel med bubbel och goda snittar. En tipspromenad med kluriga frågor om brudparet hanns med innan brudskålen och fotografering av brudpar och gäster.


Det hölls otroligt fina tal till brudparet och det brände i ögonvrån av tårar som ville tränga sig fram. Man blir ju så sentimental!!!
Johan och jag gick hemåt i regnet runt midnatt. Då hade själva festen dragit igång med dans och tjo o tjim, så då lämnade vi över till ungdomarna. Det skötte de så bra själva!!! Haha. Hur som helst, när vi väl hade kommit hem efter den regninga promenaden från Parken så upptäcker vi att ingen av oss har någon nyckel till huset med sig. Den ligger alltså kvar i bilen och bilen står utanför Folkets Park. SUCK! Johan gick dessa onödiga kilometer tillbaka och hämtade nyckeln. Blä, så tråkigt! :))

Förrförra veckan fick jag i uppdrag att skapa en "utmaning" till alla hundar med hussar och mattar i FB-gruppen "Dvärgschnauzer". Jag funderade och funderade och fick mer och mer panik när jag inte kunde komma på något roligt... Men till slut så bestämde jag mig att alla skulle spela in en liten filmsnutt när deras hund vinkar, gör high five eller något annat skojigt! En dvärgschnauzer "jobbar" väldigt mycket med sina tassar, så det brukar gå lätt att lära dom just såna trick. Det var så kul, för det kom in jättemånga fina filmer och bilder på medlemmarnas hundar. Här är mina bidrag till min egen utmaning! Haha!!! ;))





Vad ska man säga??? Hon är helt underbar min lilla fina Ia!!!!!! <3 Man gör ju så gott man kan! Att vinka tillhör ju inte det skojigaste, så varför inte passa på att trixa med lite annat skoj istället??? ;))

Jag blev så varm i hjärtat att det anammades min uppmaning att göra detta! Helt suveränt skojigt! Ska bli kul att se vad nästa utmaning blir...! ;-)

En annan superduper rolig grej som vi har framför oss är att vi äntligen verkar ha fått tag på en kompis till Ia. Vi ska åka till Köping om ett par dagar och förhoppningsvis hämta en tjej vid namn Saga. Hon är 7 år och behöver ett nytt hem. Det känns fantastiskt bra alltihop och jag hoppas och hoppas igen på att allt ska funka mellan oss. Det ska framförallt funka mellan Ia och Saga, men det ska ju naturligtvis kännas bra för ägaren att lämna henne till oss också! Det är mycket som ska stämma och jag tror minsann att det gör det också!!! <3

Imorgon jobbar vi sista dagen innan semestern. Så skönt det ska bli!!!

Ha det finemang alla mina fina vänner där ute! :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar