torsdag 4 oktober 2012

Saga mår bra!

Vi åkte till Vetlanda djurklinik klockan ett idag för att hämta hem Saga som fått en översyn av sina små "bissingar" idag. När vi kom in på kliniken och pratade med sköterskan i receptionen så hörde vi en hund "sjunga" i bakgrunden. Tänkte inte så mycket på det, men när sköterskan sa att det är Saga som vill gå hem nu, så kändes det helt underbart. Hon hade förmodligen hört våra röster och satte igång att skrika som bara Saga kan göra. Älskade hund säger jag bara! Så fint det var att få träffa henne igen. De hade dessvärre fått plocka ut fyra tänder. Två framtänder och två tänder längst bak som var i dåligt skick. Skönt att bli av med dom. Kanske har hon haft ont i tänderna också, och det känns fint att det är åtgärdat nu. Jag hade med mig hennes frukost i bilen när vi hämtade henne och hon kände väl det för hon började pipa när jag satte henne i bilen. (hon fick sitta i mitt knä). Jag tog hennes matskål och satte framför näsan på henne och hon slukade allt i liggande ställning. Gud, så hungrig hon var!!! Sedan följde några timmar av mys och sömn under två varma filtar i soffan. Hon var väldigt trött och också lite smärtpåverkad.

Jag satt med henne hela tiden och det tror jag hon tyckte var skönt. Nu ikväll är det full fart på henne igen. Hon är precis som vanligt. Härligt!

Det blev helt plötsligt lite körigt för oss för klockan 16 hade vi ett bokat möte med köksarkitekten på XL-bygg inne i Vetlanda. (Hundarna fick passning av min mamma.) Äntligen är vi på gång att få ordning på köket här ute på landet i Vetlanda. Det kommer bli så fint!!! (och dyrt...)

Johan är på jaktmöte ikväll inför älgjakten och jag bara pustar ut efter en lååååång och spänningsfylld dag.

Kram alla mina vänner!

/Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar