söndag 21 oktober 2012

Schnauzerpromenad

Varje månad har vi schnauzerpromenad här i Vimmerby. Oktober månads promenix gick av stapeln idag. Vädret var med oss och vi var idag hela femton hundar. Femton hundar som i fredlig anda promenerade tillsammans. Vilken annan ras fixar det? Jag hävdar att våra småskägg är bland det trevligaste man kan hitta i hundvärlden. Äsch, jag vet att det finns andra raser som funkar i stor grupp också!!! Men iallafall...!!! Heja schnauzern!!!! :)))) <3
Spänningen inför dagens promenad var något högre idag. Goaste Hanne från Gislaved skulle komma med sin Hector och promenera med oss. Det är häftig att köra 40 mil för en skäggpromenad, men inget är omöjligt, allt går bara man vill! Jag hade förklarat vägen för henne men vi ville ändå vara där i god tid och fånga upp henne när hon kom. Vad händer? Vi svänger ner mot samlingsplatsen precis samtidigt! Vilken underbar tajming! :) Hanne var precis lika go, mysig och trevlig som jag trott hon skulle vara. Och lille Hector!!! Vilket litet mystroll!!! <3 Vi har ju bara "träffats" på Facebook innan så det var lite spännande! Ännu en gång får man tacka Mahlin Berglund för att hon skapade bästa gruppen på FB. Nya vänner kommer in i ens liv i en strid ström, och det gör ju inget att vi alla har samma intresse!!! Tack Hanne för att du kom och förgyllde vår dag. Vi ses snart igen! <3

Starten har gått! :)

Vi gjorde halt på mitten av rundan för lite fika.





Tre trötta skägg efter promenaden. Hector, Saga och Ia.

Trevlig söndagskväll önskar jag er! Kram! /Helen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar