lördag 27 oktober 2012

Underbara lördag mm.


 Vilken underbar dag! Jag och Saga vaknade som vanligt tillsammans. Ja, alltså, hon märker att jag är på väg att vakna och då kommer hon smygandes och lägger sig på mig/intill mig/ ja nästan kryper in i mig. Jag hävdar att detta är bästa stunden på dagen. Vi bara myyser och myyser. Ia däremot har hoppat ner för länge sedan och ligger för sig själv. Hon är inte mycket för gos den tjejen! <3
Johan åkte tidigt till Jönköping för att gå på Sportmässan på Elmia. Han och Mats B gjorde sällskap ett par timmar innan Mahlin hämtade Mats för vidare färd mot Kalv och snuzzegänget därnere! Vi var också bjudna dit, men kände att det skulle bli för mycket för oss. Man kan liksom inte hinna allt och vara överallt även om man skulle vilja det väldigt gärna. Ulla och Börje! Håll i hatten!!! Vi kommer en annan gång, var så säkra på det mina vänner! <3
Vi har också börjat röja i vårt vardagsrum. Sedan vi flyttade in här 2004 har vi inte lyft så mycket som ett finger för att fixa nya tapeter osv. Nu är det dags!!!!! Som det är nu så har vi bård mitt på väggen och alltså två olika tapteter över och under bården. Hallå! Detta är ju år 2012 och inte 1995. Det har vi nu förstått, så nu är det dags för en radikal förändring här i Lindquistska huset. Imorgon ska väggarna spacklas och sedan ska tapeter upp på väggarna och sedan väntar vi bara på att soffan vi beställt kommer hem. Så spännande med lite nytt!!! Men oj vad mycket det för med sig när man börjar fixa på ett ställe. Ja, men då blir det ju jättekonstigt och fult i hallen så då måste vi fortsätta göra om där också, och trappan till övervåningen... den måste också fixas osv, osv.

Vi kommer INTE att sakna den här tapeten!!!
Ikväll ska vi titta på Så mycket bättre. Första avsnittet på nya säsongen. Jag älskar det programmet. Ska bli så spännande att se hur det här gänget funkar tillsammans. Jag älskar Darin, så att få veta lite mer om honom ska bli spännande. Han är så lik min son Tobias... kanske är därför jag känner lite extra för honom. <3


Darin = kopia av Tobias! <3
Nu är det väl dags att tömma min telefon på lite bilder. Alltid bra att veta att dom finns här i bloggen om det skulle hända nåt med telefonen eller kameran. :)


Saga tröttnöt med sina kärleksfulla ögon! Love you!!! <3

Ia lurventuss! <3
Saga och Ia på kvällspromenix.

Husse kommer hem!!!!!!! Svansen går som
en propeller så man kan knappt se att hon har
en svans!!!
Saga och Ia! <3<3

Ljuvlig lördagspromenad ute vid Krön. 
Hur trött får man va??? (Saga)


En film från Schnauzerpromenaden här i Vimmerby 121021. 15 hundar = fullt ös!!! :))


Efter Schnauzerpromenaden var Hector och Hanne med oss hem en stund. Men när de hade åkt hem blev Ia rastlös och försökte få min uppmärksamhet när jag satt och pustade ut efter en jätterolig dag. Sötgurka! Jobbigt när tejpen fastnar i skägget!!! :))

Ia och Saga letar efter matte som gömt sig bakom ett träd. Lika roligt för matte som för doggarna! :))


Dags att avsluta bloggeriet för idag! Ha världens bästa lördag mina vänner!!!

/Helen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar