lördag 14 april 2012

Efter regn kommer sol!

Igår var nog den gråaste dagen på länge. Regn från tidig morgon och det var inte måttligt vad det regnade... Som alltid när det regnar ställer det till lite bekymmer för oss som ska rasta regnfobisk hund. Hon kopplar på stora kniparmuskeln och jag tror att om det skulle behövas så skulle hon lätt kunna hålla sig en hel dag... minst... Nu är vi ju så ordentliga i vårt ansvar gentemot vårt lilla skägg, så vi ser till att det kissas åtminstone ett par ggr under dagen. Det funkar att bära ut till första bästa gräsplätt och sedan har vi springtävling in igen! :))
Det höstlika tråkiga vädret gjorde att vi inte åkte till Vetlanda utan stannade hemma i Vimmerby över natten. Inte så festligt att komma dit och huset är utkylt och ruggigt. Kalla lakan = usch!!!

Som ett mirakel hade regnet dragit bort under natten och vi hade klarblå himmel på morgonen. Underbart! Då gick det lätt att packa in i bilen och åka iväg ut på landet! En fika på altanen satt fint för oss alla tre när vi kom fram!
Ia och Johan fikar.


Jag har ägnat dagen åt att ta hand om mina stackars pelargoner. Omplantering, beskärning och plantering av sticklingar. Ska bli spännande att se om det blir nån fart på de nya små liven. Jag har allt annat än gröna fingrar, men jag tänkte att jag måste väl för sjutton kunna försöka. Går det så går det...
Det var tufft att klippa ner en stor pelargon till denna nya storlek...

Hoppas att de nya sticklingarna får fart och blir till stora fina pelargoner till sommaren.


Ia fick ett väldigt smaskigt tuggben av mig idag. Hon blir så glad och började genast leta efter världens bästa plats att gömma läckerbiten på. Det gäller att vara snabb och stänga alla ytterdörrar annars springer hon ut och gräver ner det i första bästa rabatt i trädgården. Istället får hon då springa omkring och leta bra gömställe inomhus, och det är inte så lätt. Kunde inte låta bli att filma hennes galenskap! ;)


Nu önskar jag alla goa bloggläsare en härlig lördagskväll. Själv ska jag starta upp en brasa i kaminen och titta på "Kvällen är din" med Martin Stenmarck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar