tisdag 10 april 2012

Grå, grå....

Ja, idag har det verkligen inte funnits så speciellt många ljusglimtar. Regn och rusk heela dagen minsann. Usch, det börjar bli trist detta gråa och blåsiga väder. Det är ju inte mycket man kan göra åt situationen iofs, men skönt att få klaga lite iaf!!!

Dagen började inte så som jag hade önskat. Alltså: regn och liten dvärg som heter Ia är verkligen inte kompatibla. Hon hatar att bli blöt. Brukar på sin höjd gå längs med husväggen för att undvika den värsta blötan...
Jag tänkte: Idag är det verkligen läge att ta på henne det tunna Hurrtta-täcket så hon inte blir genomblöt och jättefrusen. Sagt och gjort, men hunden stelnar till en stenstod redan i hallen...
Matten bär ut lilla älsklingen.
Lilla hunden tar inte ett steg även att snälla matten burit ut den stocktjuriga lilla hunden på gräsmattan.
Matten bär en liten bit till.
Matten går bakom lilla söta hunden och liksom puttar på lite försiktigt.
Den lilla, lilla envisa hunden tänker inte ta ett enda steg i denna blötan och med denna hemska jackan runt kroppen!!! Sedan behövdes det inte diskuteras mer i detta ärende. Punkt slut!
Matten tänkte: Så bra att vi gick ut i god tid för då hinner den envisa hunden att glömma att täcket finns runt kroppen och sedan kissa på lämpligt ställe.
Den skäggiga lilla hunden tänkte precis tvärtom.
Tiden går och matten blir mer och mer stressad. Vill ju inte komma för sent till jobbet p.g.a en liten envis söt hund.
Det hela slutar såklart med att matten knäpper loss täcket (för att inte komma försent till jobbet) och den lilla hunden springer iväg till bästa kissplatsen och gör det hon ska. Lätt som en plätt! Grrrr!
Lilla söta skägghunden Ia! Jag vill bara säga dig en enda sak! MATTE ÄLSKAR DIG!!!!! <3

Om blickar kunde döda...
För att få lite stöd och kanske något igenkännande från någon så lade jag ut denna bilden på bästaste gruppen "Dvärgschnauzer" på Facebook. Jag fick många skojiga svar och många kände igen sig. En del gick inte ut utan sin jacka i dåligt väder (förståndigt) och en del kunde inte tänka sig att klä sin hund i kläder. Jag hoppas att vi kan vänja henne vid täcke så småningom. Det gäller nog bara att vara envis och ha gott om tid... ;)
Nu ska jag ta yllefilten och min numera upptinade hund i knät och slötitta på tv:n. 

Ha det bra alla mina vänner! <3

2 kommentarer:

  1. Kunde inte annat än att skratta åt din envisa dvärg då min ena beteer sig på samma sätt i regnväder:-D det finns så många fina och egensinniga beteenden de charmtrollen har...många skratt blir det iallafall. En härlig ras dethär vi har :-) tack för ditt inlägg i min gästbok på hemidan./ lydia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lydia! Vilka underbara små varelser vi har lyckan att få umgås med! Jag satt hela kvällen igår och läste på din hemsida! Jag är grymt imponerad. Jättefina bilder, fint skrivet och så många kurser du gått!!! Så kul det vore om du kom till Vårgårda på träffen i maj! :)) Ha det så gott och njut av dina fina tjejer!

      Radera