tisdag 24 april 2012

"Tandläkarbokning"

Usch och fy! Vad länge jag har dragit på att ringa och boka tid till Ias tandsanering! Usch och fy alltså! Känner mig som världens största skurk som inte lyckats att hålla hennes tänder hela och rena. Men nu är tiden iaf bokad till 4 maj 8.30. Det blir Valla djursjukhus som får äran att ta hand om den lilla flickan. Usch och fy! Får lite panikkänslor när jag tänker på att de ska söva henne. Hon höll ju på att stryka med när hon kastrerades i somras. Men nu vet de ju om att hon är som hon är och kan välja ett levervänligt protokoll till hennes narkos. Usch och fy alltså! :-p
Passade på att ringa till Strömsholm också när jag ändå var igång. Lite nya recept på hennes mediciner behövdes + att jag bad om ett samtal från hennes veterinär André. Måste få prata med honom och be han ordinera vilka prover som behöver tas på henne innan narkosen mm. Usch och fy alltså!!! Inget får hända min lilla tjej! <3
Ia sötis 2 år
Ikväll är Johan på fackligt infomöte, så Ia och jag ska ha tjejkväll här hemma. Det blir nog lite spa-behandlingar. Det innebär: tvätta ur öron + tvätta bort gegga vid ögonen + kamma underull + tvätta skägget där det fastnar medicin i morgon och kväll = kletigt och skitigt. (Allt detta på Ia då förstås och inte på mig...)

Önskar er alla en härlig tisdagskväll! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar