fredag 20 juli 2012

Framsteg!

Så kul det är att ha två hundar! Jag tror vi trivs bra med varandra. Jag menar, det är nog ömsesidigt, Saga gillar oss så mycket som vi gillar henne! Det är svårt att inte tycka om henne faktiskt! Så pigg och alert som hon ju är! På morgonen t.ex, tjolahopp så pigg hon är då! Jag vaknar ganska tidigt, går och sätter mig på toan, och vips så har jag en goding som står på bakbenen och önskar mig godmorgon! (Det är inte Johan!!!) Varje morgon likadant! Men hon är lika glad när jag sedan går och lägger mig igen! Då hoppar hon upp och då ska det gosas ordentligt innan hon lägger sig tillrätta igen! Sötnöt!!!!

Idag när vi gick på lunchpromenaden till skogen så var vi så modiga att vi släppte henne lös. Usch ja! Vilken chansning, men det gick jättebra! Hon blev så glad att slippa kopplet. Hopp och studs och hon sprang fram och tillbaka, en fröjd att se! Ia hängde på så gott hon kunde. Vi har tränat och testat hur bra hon är på att komma när man kallar in henne här på gården. Hon kommer alltid så glatt när man ropar på henne och med det i bakhuvudet så vågade vi släppa henne! Wow! Nu kan vi ha båda hundarna lösa!



Jag hävdar att jag inte har den blekaste aning om vems den töntiga och barnsliga rösten tillhör på filmerna!!!! Har verkligen ingen aning! Men den personen behöver verkligen jobba både med sitt uttal och försöka vara lite normal i sitt samtal med sina hundar!!! Haha! Så hemskt! ;)

Behöver jag nämna att det blir inte mycket gjort här om dagarna. Hund, hund hund! <3 :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar