söndag 29 juli 2012

OS och semester!

Bara sport, bara sport, bara massor utav sport... Jomenvisst! Ett sommar-OS går inte obemärkt förbi här i Lindquistska hemmet. Vi är riktiga sportnördar både Johan och jag. Jag är sport-proffs i soffan. Är en riktig hejare på sport... i soffan. Johan däremot är så duktig så han utövar en hel del sporter också... Överkurs anser jag! Funkar alldeles utmärkt att sitta med en kopp kaffe i högsta hugg och heja på de svenska atleterna. Ikväll ska vi heja som bara den på Sara Sjöström på 100m fjäril. Tjoho! Hoppas, hoppas det går riktigt bra för henne!
Ia spanar efter Saga o husse som gett sig iväg
på en löprunda. Glädjen blir stor när de kommer
hem igen!!!


Kolla vilken fin tröja jag började sticka till Saga!
Problemet var att jag inte förstod mig på mönstret
så jag repade upp hela stycket! Ahh, så tråkigt!!!

Det är alldeles för många fästingar just nu!
FY VALE!!!! :((

Imorgon har vi haft prinsessan Saga här hemma i två veckor! Det har funkat så himla bra så man tror knappt det är sant. Hon är den mest kärleksfulla lilla snuzer man kan tänka sig. Har aldrig tidigare vaknat med en snuzernos två centimeter från näsan direkt när man slår upp ögonen. Svansen viftar och hon är så underbart pigg och glad tidigt på morgonen! Kan man bli annat än lycklig då? En hand på hennes rygg och hon slänger sig ner jämte mig och bara gosar. Åh, så underbart! Ia däremot vill bara vara ifred och sova så länge det bara går. Vi har verkligen två helt olika hundar. Så lyckligt lottade vi är.

Jag måste försöka få henne att inte gå upp i sån hög stress när vi är ute. Hon drar igång med skall och hopp och skutt så fort vi kommer utanför dörren. Det går an när vi nu är på landet långt från civilisation. Men snart är det vardag igen och vi ska försöka samspela med andra människor i stan... Inte ok att skälla tidigt på morgonen och väcka upp grannarna i området där vi bor... Jag har börjat använda klicker på henne. Kanske kan det hjälpa mig att få henne att förstå vad jag vill. Problemet är att Ia som älskar att lära sig saker med klicker blir överlycklig och ska ju naturligtvis ha godis när det klickar. Måste försöka få egentid med Saga, annars funkar det inte känner jag!

På onsdag väntar vi skojigt besök. Ska bli kul att träffa goda vänner vi inte träffat sedan i maj. Hoppas vi får trevligt väder så vi kan vara mycket ute!!! (Annars kan man ju alltid kolla på OS... ;-) )

Svartvinbärssaft blev det av dessa godingar.

Det är stundtals lite trångt i husses knä
nu för tiden... <3
Nu blir det snuzergos hela kvällen! Kram alla! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar