lördag 21 juli 2012

Stadsbesök med skall...

Ja, det här att bli så tokglad när man kommer ut o få gå i koppel är ett litet problem. Haha, inte för Saga men för omgivningen. Hon skriker så högt att många tittar ont på oss, de tror att vi slår henne. Vi jobbar på det! Var ju bara tvungen att åka in till Vetlanda idag och köpa garn. Ska sticka en tröja till Saga. Hon är lite frusen. <3 Men vad händer? Affären är naturligtvis stängd! Och jag som var så taggad och sugen på att börja sticka... Jag är inte så duktig på det här med handarbete, men kanske jag kan fixa en tröja till Saga. Får ta en tur in till stan nästa vecka igen.

Allt snurrar på som vanligt här. Hundarna kommer varandra närmre och närmre. Det är Ia som är lite stingslig. Saga är ju så van att vara tillsammans med andra hundar. Samsas när man vilar och sover mm, mm. Ia blir så osäker och störd när Saga kliver på och lägger sig jämte henne. Då fräser hon ifrån ibland. Saga blir alldeles förvånad. Tittar frågande på henne och undrar vad som hände... Jag hoppas hon snart vänjer sig vid sin nya kompis.

Annars ägnar vi dagarna åt att mysa och gosa! Det gillas! :)



Här är det gos med Saga! Åh vad vi har det bra!!! <3


När vi var på promenad på förmiddagen passade jag på att springa in i skogen och gömma mig. Det är alltid så roligt för hundarna att få leta upp mig! Det dröjer en liten stund in i filmen innan hundarna kommer fram. Och som vanligt vet jag ej vems rösten är på filmen!!! :-p


Nu ska jag sätta mig och se om någon hund vill göra mig sällskap i soffan. Hoppas!

Ha det så bra alla! Vi hörs snart igen! :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar