torsdag 19 juli 2012

Vardagslunk...

Husse och Saga myser! <3

Det är ju himla dumt att klaga på vädret hela tiden. Men samtidigt är det svårt att låta bli. Det finns ju typ inte nåt vi kan gör åt det, men ändå… Jag var ute i 20 minuter på fm och rensade lite i grönsakslandet. Sen ville varken mina hjälpredor Ia o Saga eller jag vara ute längre. Ogräset står kvar tills jag kommer dit nästa gång…bara vädret blir lite bättre så…!
Ikväll när vi var ute på sista kissrundan med hundarna skulle ni varit här hela bunten. Gud vad ni hade skrattat åt mig, jag lovar! Nerifrån och upp var jag klädd som följer: Foppatofflor, blårandiga strumpor (dom som du tyckte var så snygga Mahlin! ;) ), svarta sladdriga långkalsonger och över det en vid jeanskjol. Sedan hade jag fleecejacka och över det min gamla flerfärgade (mest orange) vinterjacka sedan 80-talet. Jag hade ingen mössa och inga vantar underligt nog. Temp 12gr. Vilken sommarkväll! Men jag hade tur! Ingen bil kom o körde förbi tack och lov! Det är skönt att vara här långt ut på landet. Här kan man ju vara precis som man vill, ingen bryr sig!
Att det skulle vara så lätt att ta över en vuxen hund. Det har gått så galant hittills. Hon är så behaglig lilla Saga. Lugn som en filbunke inomhus och världens kraftpaket när hon kommer ut. Inne sitter hon gärna i knät eller ligger nära i soffan och sover. 
Kramgo till tusen! <3

Myys! <3
Saga har parkerat sig i mitt knä och kollar på
när Ia brottas med ett tuggben! <3
Ute snackar vi om energi och snacka om att vi har två helt olika sorters hundar. Som nu på kvällsrundan till exempel. Saga ville dra iväg oss på upptäcksfärd långt ut i skogen. Fick liksom aldrig nog. Kom, vi går! Det är så spännande här!!! När jag sedan vänder mig om för att se var Ia är, då står hon en bit bort och bara tittar på oss. Hon undrar: ska vi inte gå hem nu??? Ooorkar inte gåååå. Kom så går vi hem! Hon släpar benen efter sig, tycker att promenader är överskattat på kvällen. Underbara tjejer det här!
Husse lyckades få igång lite bus med tjejerna idag! Fångades på film såklart! ;)


Må så fint alla fina! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar