fredag 9 mars 2012

Äntligen fredag!


Först i veckan kommer måndag sedan kommer ...fredag. Jamen, det känns nästan så. Fattar inte att veckorna kan gå så fort! När man var yngre var det bara lite äldre människor som pratade om att tiden gick så fort. Alltså... är jag där nu... tillhör den lite äldre generationen. Jag ska försöka leva lite mer i nuet tror jag. Tänk när man var liten och sommarlovet kom. Det var ju för sjutton sommarlov i en evighet. Det tog ALDRIG slut, vet jag man tänkte. Jag tror att det berodde på att som liten levde man här och nu och tänkte inte så mycket framåt. Nu hinner man knappt gå på sin semester förrän man har ångest att den snart är slut och man är tillbaka på jobbet igen! Skumt det där! ;)

Fredagar är så härliga. Slutar tidigt på jobbet. Hem till en glad och sömndrucken hund. En härlig promenad i begynnande vårvärme, och sedan bara vara! Me like! ;)

Idag efter eftermiddagsrundan var det dags för Ias vårbad. Inte alls populärt, men ibland bara måste man.


Hjälp mig!!!
Skönt att mysa in sig i yllefilt och fleecepläd efter badet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar