tisdag 27 mars 2012

Sommartid...

Ja, det har sina sidor att gå över till sommartid minsann... Fattar inte hur det kan bli så tokigt. Vaknar klockan 5 på morgonen och förstår att det inte går att somna om. (då kommer naturligtvis den ofrånkomliga tanken att EGENTLIGEN är klockan bara 4...) Gud så jobbigt! Hela dagen har jag gått som i ett töcken. Tiden har sniiglat sig fram såklart! Men attans så gutt det ska bli att få krypa ner under täcket sedan! Då blir det att sova sju kvart i timmen!!!

Igår var lilla lurvfia hos Marina på frisering i några timmar. Hon blev så fin det lilla livet. Hon var stor och burrig när jag lämnade henne klockan 9, när jag hämtade henne såg hon flera kilo lättare ut. Måste vara skönt att bli av med pälsen nu när det börjar bli så varmt och skönt ute!


I söndags hade vi äntligen Schnauzerpromenad igen. En gång i månaden träffas vi, alla schnauzerägare som har lust för en promenad i skogen. Den här gången utgick vi från Arla-området. Jag tror det kom cirka 13 hundar (lite svårt att räkna de små liven när de far runt överallt...) och mattar och hussar. Halvvägs ungefär stannade vi för att fika. Vi försökte oss på en gruppbild också, men det var svårt! Alla hundar sprang åt olika håll. Till slut gav vi upp! ;-) Ia och Sigge busade hela rundan runt. Så kul att se att de har hittat varandra. <3 Ia sov hela eftermiddagen! Helt slut! :-) Nedan har jag lagt ut lite bilder från promenaden + en liten film som jag tog med min telefon..
Ia "lurventuss" väntar på att få ge sig iväg.

Ninna, Nonne och Petra med alla sina hundar.

Full fart genom skogen.

Mys bland blåbärsriset!!!

Kaffe smakar fint i solen!

Lägg till bildtext


Ia och Sigge busar.



2 kommentarer:

  1. Åh så härliga bilder och trevlig liten film. Önskar er en bra och solig helg på östkusten.
    kram från Otto, Casper och Mahlin i Jönköping

    SvaraRadera
  2. Mahlin! Tack för att du kikar in i min blogg ibland! Superkul! Ja helgen här på östkusten visar sig på sin allra sämsta sida idag! Snö och åter snö...
    Längtar tills vi ska ses, Mahlin! Ska bli så kul att träffa er allihop! <3
    Kram från oss i Vimmerby

    SvaraRadera