söndag 4 mars 2012

Vasalopp

Idag är det stora Vasaloppsdagen! Vi gick upp tidigt för att hinna gå ut med hunden och göra god söndagsfrukost med kokta ägg innan starten gick kl. 8. Helt galet kanske, men det är helt enligt familjen Lindquists tradition. Det är så häftigt att se hela denna folkmassa börja röra på sig prick kl 8. Helt otroligt. Man kan nästan säga att det är som en "folkrörelse"... Haha, nu var jag väl vitsig??? ;-) Det här året hade vi full span på de tre grabbar från Vimmerby som åkte, bl.a min brorson Sebastian (född -93). Vi får se om detta första vasaloppsåk gav blodad tand. Prestation att ta sig i mål! Grattis Sebbe!!! Jag tror att Johan har bestämt sig för att starta i Vasaloppet nästa år.... Galenskap! :-))


Snart är det vår på riktigt!!!
Igår var Ia lite hängig. Vet inte vad det var riktigt, men magen var nog inte ok. Gick saaakta saaakta på morgonpromenaden och satte sig var tionde meter och såg lidande ut. Så igår tog vi en vilodag Ia och jag. Det är mysigt det också. Johan var i skogen och kollade hur det såg ut i markerna efter den här vintern. Äntligen en vår utan att behöva ta hand om en massa träd som vikt ner sig i vinden! Hoppas det håller i sig bara! ;-)





Johans dotter har varit här på blixtvisit också. Snart dags för det lilla barnbarnet att komma till världen. Så spännande! I april är det tänkt att lilla bebis ska komma! Det blir mysigt!

Nu ska jag ta tag och pälsvårda lilla flickan. Det är inte så populärt, men ack så nödvändigt!

Ha en härlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar