onsdag 21 mars 2012

Upp och ner, hit och dit...

Ja, livet är bara en berg och dalbana just nu känns det som. :(
Äsch, ska väl inte vara så negativ för mycket gott händer ju också såklart. Men när en älskad familjemedlem inte mår bra då påverkar det en nåt oerhört! Ia fick ju ett bakslag för ett tag sedan och det höll i sig ett par dagar. Hon blev sakta bättre och i måndags var hon så pigg och glad att det var en ren fröjd att se henne! Vi åkte ut till skogen, det var full storm, skägget och öronen stod åt alla håll, men jisses amalia vad hon sprang! Det var gatlopp på de små skogsvägarna! Hela jag blev helt varm och glad inombords. <3 Dagen efter (igår) var det dags igen. Hos dagmatten hade hon varit orolig och legat under soffan mest hela dagen. ATTANS! Man kan bli galen! När vi kom hem på kvällen betedde hon sig likadant. Hon låg endera under kökssoffan eller så sprang hon omkring superstressad! Jag lyckades fånga in henne vid ett tillfälle när hon sprang förbi. Jag ställde henne på matsalsbordet och kände igenom henne. Jag började massera henne. Över hela kroppen. Hon slappnade av mer och mer och efter en bra stund så kom det en stor RAP!!! Sedan lade hon sig ner på bordet och jag höll om henne och jag tror hon somnade. Lilla hjärtat! Har hon kolik nu också??? :(
Men, men jag var glad att jag kunnat hjälpa henne iaf! Natten blev en lugn tillställning. En sovande och lugn hund. Idag (onsdag) satte det igång igen. Ett par timmar på förmiddagen, och sedan var den attacken över. Som tur var ringde vår veterinär André från Strömsholm ikväll så jag fick berätta om det nya som hänt sedan sist. Nu ska vi ändra lite till på medicinerna + avmaska henne i helgen + byta foder. Nu äter hon Hill´s w/d (p.g.a höga blodfetter bl.a) men ska gå över till Hill´s i/d. Ska tydligen vara lättsmält och bra för lilla magen.
Fortsättning följer....

Veckans tulpanbukett!
Då Ia var pigg och glad ikväll så åkte vi upp till Brukshundklubben för att kolla om agilityhindren kommit ut än. Vi får ge oss till tåls ett tag till! Ska bli skojigt och sätta igång igen snart!

Idag har vi haft ett riktigt underbart vårväder här i Småland. Varmt och soligt, helt underbart! Tänk, varje vår är lika välkommen... år efter år. Det är det som är tjusningen med våra fyra årstider, att man hinner och längta och sakna de olika årstiderna så mycket! Var årstid har sin charm, men våren är ändå bäst!!!

Ikväll ska jag se om Ia orkar med lite pälsvård. Ska ju till frissan på måndag. En riktig lurventuss är hon just nu den lilla flickan.

Ha det gott! <3
/Helen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar